cikHUNNYSclick! click! click! nanti boleh saya dapat sekor hamster =D

PENG-stalker/s

cikHUNNYSWARNING! this blog contains alotalotalotalota of pictures. thank you =D. BEST VIEW WITH FIREFOX =D

Sunday, July 10, 2011

terimalah . . .

assalamualaikum,,
sebelum anda meneruskan pembacaan,
saya na bagitahu yang entry neyh memang panjang,, terima kaseh,,

dalam beberapa hari neyh, saya belajar banyak benda,,
dalam beberapa hari neyh, saya banyak mendengar,,
saya dengar kemudian saya berfikir,,
apa yang saya dapat neyh la yang akan saya kongsikan hari neyh,,

sekarang, agak ramai yang minat k-pop kan? sampaikan ada artis Malaysia yang nak tiru-tiru k-pop,, & benda neyh dari satu perbualan menjadi satu pergaduhan yang tak berapa besar,, kenape? sebab ada orang pertikai kenapa minat k-pop tapi bila artis Malaysia na jadik k-pop kita benci benci benci, kita caci caci caci? & of course jawapan saya sebab lelaki-lelaki k-pop comel-comel & artis Malaysia bukan tak comel tapi yelah, masing-masing da tengok kan? =D

orang tu terus berkeras tanya saya kenapa saya tak boleh terima artis Malaysia yang na jadik macam k-pop sebab dye cakap artis korea pun sama jugak, macam bapok la, pondan la,, hahahaha! maap~
saya matikan perbualan di situ sebab saya tak dapat cari jawapan yang elok untuk membidas dengan kencang,,

lama-lama, saya pun berfikir,, kenapa saya tak bukak je hati & fikiran saya untuk terima semua tu? kenapa saya boleh terima artis korea tapi duk kutuk artis Malaysia? kenapa perlu saya kutuk mengutuk? tak boleh ke saya diam dan terima je? banyak kan persoalan tu,,

hari neyh, saya belajar benda yang sama,, apa yang saya boleh ringkaskan, dalam dunia neyh kita akan jumpa dengan orang yang berbeza-beza,, macam-macam perangai & kerenah,, kalau kita tak dapat na terima perangai dan kerenah orang tu, tak dapat na terima pendapat orang asyik na menang je, kita hidup dalam dunia yang salah,, tolong la pergi kat planet lain plissss~ masing-masing ada pendapat,, dengar pun dah ok,, neyh tak, dengar pun tak, teros na potpet idea dia yang belum tentu betul,, tolong la sedar diri,,

kalau ada jugak orang macam tu, biasela, senyap dan senyum =D pastu blah sebelum dia sempat habiskan kata-kata dia,, hahaha! kejam kan? tapi itu boleh dijadikan sebagai pengajaran untuk dia,, na bagitahu direct, kawan kot! kang dicariknye kesalahan kita, senyap tak terkata kau! orang macam neyh mulut pedas sikit kan? kan? ada je na lawan kita balik,, so, jaunkan diri akan jadi satu cari supaya dia paham kita tak suka perangai dia,, kalau tak paham jugak?? ignore is the best way,, sampai satu masa, paham la tu walaupun amek mase sampai 10tahun,, haha!

saya suka dengar kawan-kawan saya duk potpet rather than saya bercakap tapi takde isi,, =D saya sangat suka mendengar tapi kalau duk dengar cerita kucing dye masuk longkang kotor pastu masuk longkang balik, takde la saya dengar kan,, =.=" sometimes, annoying tau! 

so, pengajaran kat sini, terimalah seseorang tu dengan seadanya,, selalu dengar ayat neyh kan tapi ada kita buat? tak de~ sebab bila kita dah tak suka seseorang tu, dia buat la baik seumur hidup pun, kita tetap tak suka kan? so, open your heart, take it easy,, tarik nafas dan senyap,, =D




p/s : buka hati & fikiran supaya kita nampak dengan jelas =D

2 comments:

aida nurin said...

awk kate sy annoying ea cter psl kucing. huhu. tanak cter psl kucing kt awk da (sy taw awk relief dgr sy ckp cmtu, kn) haha

hunnys~ said...

hahahaha!
tahniah aida!
anda berjaya membuatkan hari saya gembira,, hahahaha!
kejam kan saya? tapi saya suka =D

:: heart wif u ::