cikHUNNYSclick! click! click! nanti boleh saya dapat sekor hamster =D

PENG-stalker/s

cikHUNNYSWARNING! this blog contains alotalotalotalota of pictures. thank you =D. BEST VIEW WITH FIREFOX =D

Thursday, May 12, 2011

9 most important things

assalamualaikum

tetibe terfikir na buat sal tajuk neyh,, hehe~
setiap orang ada barang berharga,,
barang yang memang korang sayang ta ley tinggallah kan,,
yang boley tinggal lame-lame ta termasuk la,,
okeyh!
neyh list 9 barang yang memang saya ta ley idop,,
tinggal kejap boley je,,
hehe~


1 - Al-Quran

 setiap orang Islam at least kene ade satu,, kalo yang takde, takpe,, jangan isau,, boley pinjam ngan kawan k,, kawan kan baek =D kenape Al-Quran neyh penting? ade 3 sebab,, pertama, Al-Quran neyh boley buat saya tenang, solaceeee je bila baca,, second, ibu saya yang belikan,, jadi, bila saya baca, saya akan ingat Allah & ibu ayah saya,, sayu kot~ &&& ketiga, sebab dye kaler pink,, haha!

2 - henset

mohong ngat eh kalo cakap henset tade lam senarai mende paling penting,, jaman dulu, boley la kalo na habaq ta penting,, jaman sekarang, kalo sape cakap ta penting, dye idop kat jaman batu kot,, skam neyh enset ke empat saya,, enset pertama nokia 3310i *ceh! ta mo kalah name,, enset kaler kuning raja chantek punyer! kenangan ooo enset tuh,, enset pertemuan,, hehe~ pastu tukar pulak enset len,, nokia model ape entah,, ta ingat,, pastu tukar pulak enset nokia jugak model 2760,, fuh! kalo bukan enset nokia yang lame rosak, jangan arap na tukar 2760 tuh,, pastu, enset sekarang,, sony ericsson T707,, 2760 still okeyh,, saje gatai tangan sebab duit berkepok-kepok time tuh =D

3 - kamera

yang neyh kalo ta termasuk lam senarai, memang tade jiwa & perasaan r saya neyh,, dapat duit beriban-riban beli mede neyh,, pastu akhir sem makan pasir,, =.="  ta kesah! minat mendahului segala-galanya,, cewah! seronok gak ade mende neyh tapi kan, kene belajar banyak agy sebab kalo amek gambar je, ta besh ler,, bosan~ abek beli kamera biase kalo setakat na hamek gambar biase je kan? kan?

4 - nike running shoes
yang neyh pom penting dalam idop saya,, sebab saya kan suka lari-lari neyh pastu ta sampai 15minit semput,, haha! kasut agak penting buat saya sebab nanti ade subjek Pendidikan Jasmani,, kene la guna kasut,, plus, pes time beli mende yang duk kat kaki hege beratuih =.=" mane ta sayang,,

5 -botol air

 saya neyh spesies ikan,, ikan darat,, tade air boley mati =D dari kecik ibu ajar pegi mane-mane bawak air,, tuh yang melekat ngan air sampai ta ley tinggal,, so, boley bayang tak cane kalau bulan puasa? =.="dua hari lepas, salah satu botol air saya bunuh diri,, ia terjun dari tingkat dua bangunan akademik,, jatuh pulak atas batu,, saya yang jugak saksi kejadian hanya mampu melihat ia sedang terbang sebelum terhempas dan berkecai,, mati di tempat kejadian . selamat dikebumikan dalam tong ajaib .

6 - basic things
saya pakai bedak neyh je =D
xpun, bedak cina neyh =D
ini penting
ape basic things tuh? hah! jangan dok pikir bukan-bukan! basic things macam bedak, sunblock, deodorent dan sebagainya,, jangan duk buat muka annoying ok,, pompuan, biasela~ & saya jugak salah sorang pompuan,, memang wajib ade la,, peace! ^^,v

7 - hadiah
apa-apa hadiah yang saya dapat ta kesah kecik ke besar ke comel ke tak comel ke, saya akan simpan dengan baik-baik,, saya suka hadiah,, sila faham dengan baik ea,, hehe~

8 - album gambar
album neyh duk kat umah,, tade la saya na bawak ke hulur ke hilir,, saya rase album gambar sangat penting sebab kat situ la semua pengalaman dan kenangan saya,, bila ingat balik, gembira ada, sedey pon ade,, well, ingat kengan dulu-dulu besh ape =D

9 - lappy

ahah! sebelum terlupa,, laptop! fuh~ ingat na benti da tadi,, naseb ta tertinggal,, lappy sangatlah penting,, tade lappy jaman lani, tak tau la cane,, sume mende na kene taip dah,, tade dah surat-surat guna tulisan tangan melainkan surat pengesahan penting yang memang kene guna tulisan tangan sebagai bukti,, tangan guna buat petik keypad je jaman lani,, na buat esaimen, huh! lagi la,, tulisan tangan, rejek teros! so, lappy memang sangat penting,,




cukup la banyak tuh,, na buh 10 tapi pikir-pikir, saya tade la banyak sangat gadget atau mende,, cukupla sekadar neyh je,, ok la,, na out dulu,, study ta ke mane agy =.="




p/s : ajat di hati na beli satu agy gadget,  mp3,, ade sesape na bagi hadiah tak? =D

No comments:

:: heart wif u ::