cikHUNNYSclick! click! click! nanti boleh saya dapat sekor hamster =D

PENG-stalker/s

cikHUNNYSWARNING! this blog contains alotalotalotalota of pictures. thank you =D. BEST VIEW WITH FIREFOX =D

Saturday, April 23, 2011

jom maen masak-masak!

assalamualaikum,,

semalam, sambil bertungkus lumus menyerikan belog neyh, dalam pada masa yang sama, saya buat puding,, orang kampung saya panggil pudding caramel,, saya panggil puding gula hangus je,, haha! disebabkan puding tu senang je na buat, maka saya sempat la tinggal lappy saya untuk beberapa minit,, ekceli, saya pening sangat dah na serikan belog =.=" tuh yang benti buat puding,, haha!
senang je na buat,, ta perlu la saya tulis cara na masak & jugak bahan-bahannya sebab sume orang tau buat,, insyaAllah~ kalau ade orang request, baru saya bagi,, malas mau tulis =.="

masak gula sampai masak,, walaupun dia dipanggil gula hangus, tolong abaikan yang hangus tu sebab kalau hangus dye jadik pahit!!!

 dulu-dulu, mase mula-mula na buat, ingatkan kene sampai hangus kan,, da namenye puding gula hangus, saya bantai la sampai hangus,, haha! tapi kan, nasib baek mak saya ade kat sebelah,, kalau tak, masuk perut tong ajaib la jawabnye,, haha!


pukul sampai kembang baru dye gebu,, =D

i made this special for my mum =D


sodap! but i forbid my dad from eating this =D

tada!

pudding caramel

nasihat saya, jangan maen-maen dengan gula yang da cair,, aktiviti memindahkan gula yang telah masak ke dalam bekas lain sangat teramat bahaya,, sebagai contoh, aktiviti di atas,, saya buat dua bekas kan,, satu dalam loyang, satu lagi dalam bekas kaca kecik,, bekas kaca tuh taleh buh atas dapor!!! retak seribu nanti,,

gula yang da masak tuh, bile jaoh je dari api, dye akan mengeras DENGAN CEPATNYA,, so, bila kite duk men pindah-pindah gitu, akan terhasil satu dua tiga empat lima urat atau helai jejarum gula hangus. tajamnya memang macam jarum bila dye keras,, so, beware! dalam erti kata len, ta payah la na bervariasi,, =.="

sabo je la lukisan cenggini =.="




p/s : hajat na buat cupcake untuk bawak pegi kolej tapi ta sempat~ sowie =(

6 comments:

yeb said...

wow~ best la pompuan pndy msk. msk dlm blk ke

Alya Qistina said...

Bestnya. * mouth watering. :)

hunnys~ said...

::qist::
jom buat! =D

hunnys~ said...

::yeb::
y senang cenggini boley la,,
uish!
masak kt bilik,bukan gula yang hangus,bilik y hangus,,
haha!

Alya Qistina said...

Hunny: Jom, tapi takut tak jadi. HAHA

hunnys~ said...

JOM!
jangan isau, jadinye~
=D

:: heart wif u ::