cikHUNNYSclick! click! click! nanti boleh saya dapat sekor hamster =D

PENG-stalker/s

cikHUNNYSWARNING! this blog contains alotalotalotalota of pictures. thank you =D. BEST VIEW WITH FIREFOX =D

Wednesday, April 27, 2011

bila saya dah penat ::

assalamualaikum & good evening! =D

bukan saya na cakap omputih, saje je na test bijak ke tak saya neyh,, haha! ok lah, ta mo banyak cakap,, tajuk tuh cam orang putus cinta kan?kan? cannot go betooool! jangan isau, tajuk tuh tade kene mengene ngan mee cintan cintun,,

penat kat sini means tired,, same jeee~ =.=" ok fine! penat kat sini boleh di kategorikan kepade beberapa penat,,

1 :: penat dengan kerenah orang
2 :: penat belajar
3 :: penat dengan kerja
4 :: penat dengan esaimen yang ta abes-abes
5 :: penat menanggung masalah
6 :: cukup-cukup lahhhh~

banyak kita boley buat kalo kite penat,, randomly, kita sebagai Islam, banyakkan baca Al-Quran, solat hajat supaya hati tenang dalam menghadapi sebarang situasi,, doa supaya dibukakkan pintu hati, ditenangkan hati,, oh! sebelum saya terlupa, baca Al-Quran tu sangat baek untuk penenang jiwa + na lembutkan hati,, TAPI semua kene ingat, majlis agama + ceramah agama + pengisian camtu pun penting,, ta cukup dengan baca sahaja,, betulkan saya kalau saya silap,,

kalau penat ngan kerenah manusia pulak, klo yang suka sangat na suh orang ikut itu ini tapi ta mo terima atau ikut pendapat orang, suggestion saya, senyap atau buat derk je bila jumpe ngan orang tuh,, ta yah banyak cakap, ta yah bukak mulut,, bukannya pengecut TAPI lebey baek diam dari teros sakit hati,, ikut je ape yang dye nak,, bukannye na jadik pak turut tapi malas na layan,,bosan sudaaaa~selagi boleh elak dari jumpe ngan orang tuh,elakkan tapi jangan sampai obvious sangat,,buat rilex sudaaa~ kang kite cakap A, dye cakap B,, pastu mula la ta pueh aty,, jenis yang na menang tapi ta pena na pk betol ke tak ape yang dye cakap tuh =.="' sabo je la~

klo penat ngan esaimen pulak, ta ley buat ape-ape kecuali siapkan awal-awal,, klo jenis yang suka buat last minute ehem.ehem.ehem. *tetibe sakit tekak hehe benti la kejap & take a rest for a while,, pegi jalan-jalan ke tapi jangan la kuar sampai ta hengat dunia! kang ta siap pulak keje tuh, carik masalah baru pulak!

bagi saya, penat tuh da memang sinonim ngan hidup kita,, ta ley lari dah,, penat boley buat kita jadik stress,, stress boley buat kita jadik gila,, elakkan ok~ so, sentiasa berada dalam mood positif agar jiwa ta tertekan sangat,, slow-slow ok,, 

sume tuh cume pendapat saya,, tension, stress sume tuh ta baek untuk kesihatan,, lebey-lebey lagi klo murung,, mende neyh berjangkit tau! klo tengok manusia murung neyh, kite pon ase stress jugak sebenarnye tapi klo ta mo bagi berjangkit senang je, cakap cenggini kat diri sendirik :

ikut kau la na murung ke, na moody ke  na ape ke, asalkan ak ceria

bukan tamo tolong tapi kalau diri sendirik yang tamo berubah, na suh orang tanya ape masalah kite kalau tak kite na murung sampai orang tanya, please~ kadang-kadang, orang pun takut na tanya tengok kita murung,, so, gather urself back,, klo ta mampu, mintak tolong, jangan na tunggu orang tanya, jangan na ego,, * ayat cam saya yang stress,, haha!

cukuplah sampai di sini sahaja ceramah yang agak-agak merepek ta tentu hala tade motif langsung dari saya,, assalamualaikum~ *cam tade penyelesaian je =.="





p/s : tetibe na mengarut malam neyh,, entah~

No comments:

:: heart wif u ::