cikHUNNYSclick! click! click! nanti boleh saya dapat sekor hamster =D

PENG-stalker/s

cikHUNNYSWARNING! this blog contains alotalotalotalota of pictures. thank you =D. BEST VIEW WITH FIREFOX =D

Tuesday, January 25, 2011

experiment!


assalamualaikum,,


seminggu yang lepas, saya bersama kluzmate saya kena buat experiment biologi,, ta men bedah-bedah neyh! goli den eh! sem lepas men bedah-bedah dah,, cukop! sambung citer,, kite na kaji tentang pernafasan anaerobic,, hehe~ apekah anaerobic respiration itu?? sila google sendirik,, terima kaseh,, =D


jadi, untuk menjalankan experiment ini, kami dikehendaki membuat tapai & tempe,, dijelaskan sekali lagi,, TAPAI & TEMPE!!! bukan tapai & tempe gune plasticine ke ape ke,, bukan bukan! =.=" tapai & tempe betol,, =D agak seronok walaupun buat lam lab,, haha! tapi kan, bile gtau yang kitorang kene buat tapai & tempe untuk experiment, sume heran + pelik,, jangan isau,, saya pom pelik! haha~


jap je buat,, masalahnye, bile namenye experiment + bakal chekgu sains yang na ajar bebudak nanti, experiment tu hendaklah dilakukan sendirik dengan menggunakan pelbagai pembolehubah,, ingat tak pembolehubah ape?? ta ingat?! baru bape lame tinggal sekolah,, haish~ =.="


da panjang bebel nampaknye,, saya punyer group ubah kuantiti yeast a.k.a ragi tapai & ragi tempe,, na tengok rase cane klo ragi tu berlainan kuantiti,, =D


akhirnya, tapai & tempe saya menjadi!! dap dap dap! =D sangat cedappppppppp! ta manis,, tempe?? masih jugak menjadi! hehe~ tapi na buat balik umah na tunjuk kejayaan buat tapai & tempe ta tercapai,, tapela ibu ayah~ papa mama tengok gambo je la ea,, =D


tapai buh daun pandan,, =D


tempe


itu fungi a.k.a kulat putih,, =D









p/s : seronok tengok perubahan tempe dari tade fungi jadik ade banyak,, =D pengalaman pertama!

No comments:

:: heart wif u ::